
اعتقاد مذهب شیعه در مورد مرکب و جسم و جوهر و عرض نبودن خداوند
علامه مجلسی رضوان الله علیه مینویسد:
حق تعالی مرکب نیست، و جسم و جوهر و عرض نیست، او را مکانی نیست. باید دانست که موجود یا مرکب است یا بسیط: و مرکب آن است که اجزاء داشته باشد. یا در خارج مانند آدمی که مرکب است از اعضاء و اخلاط بدنی و عناصر اربعه، یا در ذهن مانند جنس و فصل؛ و بسیط آن است که جزئی نداشته باشد. و حق تعالی بسیط مطلق است، و او را جزئی نیست، زیرا که اگر جزئی داشته باشد محتاج به آن جزء خواهد بود در وجود، و ممکن خواهد بود، و جوهر نیست زیرا که جوهر از اقسام ممکن است و او واجب الوجود بالذات است و عرض نیست مانند سفیدی و سیاهی زیرا که عرض محتاج است به محل، و هر محتاجی ممکن است. و جسم نیست زیرا که جسم مرکب است از اجزاء، و محتاج است به اجزاء. و در مکان و جهت نیست زیرا که هرجه در مکان و جهت است یا جسم است یا در جسم حلول کرده است، و خدا منزه است از هر دو. و حرکت و انتقال از مکانی به مکانی یا از محلی به محلی بر او محال است زیرا که اینها از لوازم جسم و جسمانی است.
حق الیقین، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۲۵، چاپ انتشارات سرور

تیرباران مطهر پیکر امام حسن علیه السلام توسط عایشه
عاقبت کم و زیاد کردن تعداد ائمه معصومین علیهم السلام (فرق ضاله زیدیه، اسماعیلیه، همبوشیه و ...)
اعتقاد مذهب شیعه در مورد مرکب و جسم و جوهر و عرض نبودن خداوند
موجی خروشان از دریای مناقب امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
تواتر نزول آیه تطهیر در شان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کلام علامه مجلسی قدس سره
تداوم دشمنی عایشه با اهل بیت علیهم السلام
حضرت امیر المومنین علیه السلام دروازه ایمان
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
امیر المومنین علیه السلام آقای وصيين و مومنین و پیشوای پرهیزگاران و کشتی نجات
جسم ,مرکب ,عرض ,جوهر ,بسیط ,حق ,زیرا که ,و عرض ,جسم و ,و جوهر ,و جسم
درباره این سایت